Bilde av Olsen, Mirjam Harkestad
Photo: Sunniva C.D. Werkland
Bilde av Olsen, Mirjam Harkestad
Lærerut. og pedagogikk campus Alta mirjam.h.olsen@uit.no +4778450465 +4791824512 Alta ILP 5.026

Olsen, Mirjam Harkestad



  • Camilla Adleide Porsanger, Mirjam Harkestad Olsen :
    Elever med stort læringspotensial - legitimerer forklaringer for å passe inn
    Psykologi i kommunen (PIK) 2022
  • Mirjam Harkestad Olsen, Hilde Sofie Stokke, Ivar Lie :
    Kompetanseforståelse i det tverretatlige samarbeidet
    Cappelen Damm Akademisk 2022
  • Torunn Berg Johansen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Medvirkning og motivasjon
    Psykologi i kommunen (PIK) 2022
  • Astrid Unhjem, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tidlig innsats og begynneropplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Astrid Unhjem, Rolf Bjarne Fasting, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tidlig innsats - et pedagogisk spenningsfelt
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    A practical-theoretical perspective on the inclusive school in Norway
    Routledge 2021 ARKIV
  • Yvonne Jakobsen, Torunn Berg Johansen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Erfaringer fra elever med synsnedsettelser med tilrettelegging i videregående opplæring
    2021
  • Jorun Buli-Holmberg, Mirjam Harkestad Olsen :
    Læringsledelse
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Rebekka Hagen Nykmark, Mirjam Harkestad Olsen :
    Kunnskapsutvikling og endring av praksis gjennom gode og konstruktive dialoger og refleksjoner i lærende nettverk
    Psykologi i kommunen (PIK) 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Tilpasset opplæring når elever har stort læringspotensial
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Læringsledelse gjennom strukturering av tid
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Fredrik Danielsen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Samarbeidende læringsledelse i integrert spesialundervisning
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Utdanningspolitiske føringer for et psykososialt miljø
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Læringspotensial
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Trond Lekang :
    Teknologi og læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019 ARKIV
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi for å fremme et positivt læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019 ARKIV
  • Anita Movik Simensen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tasks that enhance creative reasoning: supporting gifted pupils in inclusive education systems
    WTM Verlag 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    «Vi får til det vi vil» - en studie av en individsystemisk prosessveiledning
    Psykologi i kommunen (PIK) 2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Digital Tools for Structure in a Mainstream Class
    Education In The North 2018 ARKIV / DOI
  • Mirjam Harkestad Olsen, Hermina Gunntorsdottir :
    Masters Students’ Perceptions of Distance and Transport Options
    Education In The North 2018 ARKIV
  • Mirjam Harkestad Olsen, Peder Haug :
    Tverretatlig samarbeid
    Cappelen Damm Akademisk 2022
  • Mirjam Harkestad Olsen, Rolf Bjarne Fasting :
    Tidlig innsats
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Mirjam Harkestad Olsen, Jorun Buli-Holmberg :
    Læringsledelse
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen, Peder Haug :
    Tilpasset opplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen, Jorun Buli-Holmberg :
    Psykososialt læringsmiljø
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi og læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Kjell Skogen :
    Læringspotensial
    Cappelen Damm Akademisk 2019 OMTALE
  • Mirjam Harkestad Olsen, Rigmor Mikkelsen :
    Relasjonsledelse
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Inkluderingens tre søyler
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Samundervisning
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Inkluderende praksis - en hjelp til å håndtere livet
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Samundervisning - erfaringsdeling
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Inkludering - hyllevare eller skreddersøm
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Inkludering - hyllevare eller skreddersøm
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Trygt og godt skolemiljø
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Profesjonsfellesskap og skoleutvikling
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Trygt og godt skolemiljø
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Profesjonsfellesskap og skoleutvikling
    2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    What promotes and what hinders turnover in upper secondary education or training when pupils have undiscovered ADHD?
    2022
  • Silje Ims Lied, Hilde Sofie Stokke, Mirjam Harkestad Olsen, Marianne Sandvik Tveitnes :
    KOSIP; Kompetansekartlegging av og for laget rundt barna og elevene
    Spesialpedagogikk 2022
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Inkludering i et historisk og praktisk perspektiv
    2020 DOI
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Inclusion from a historical and practical perspective.
    2020 DOI
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen, Fredrik Danielsen :
    Læringspotensial - lavt eller høyt, stort eller lite?
    2020
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Bedre læringsmiljø med kognitive hjelpemidler
    StatpedMagasinet 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen :
    Tasks that enhance creative reasoning
    2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Workshop om tilpasset opplæring
    2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Digital struktur i ordinære klasserom
    2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen :
    ROM – Realfagstalenter og motivasjon
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Digital structure in a mainstream class
    2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Profesjons- og forskningsetikk
    2018

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →