No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Department of Education jbu013@post.uit.no Alta

Jorun Buli-Holmberg



  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen :
    Fra intensjoner om inkludering til inkluderende praksiser
    Cappelen Damm Akademisk 2023
  • Jorun Buli-Holmberg, Liv Margarete Lassen :
    Den pedagogisk-psykologiske tjenestens rådgivning til skolen i utvikling av inkluderende praksiser
    Cappelen Damm Akademisk 2023
  • Jorun Buli-Holmberg, Ivar Morken :
    Lærere som ledere i utvikling av inkluderende praksiser
    Cappelen Damm Akademisk 2023
  • Jorun Buli-Holmberg, Hanne Marie Høybråten Sigstad, Ivar Morken, Eva Hjörne :
    From the idea of inclusion into practice in the Nordic countries: a qualitative literature review
    European Journal of Special Needs Education 2022 ARKIV / DOI
  • Kristine Tyldum Lefstad, Else Johansen Lyngseth, Jorun Buli-Holmberg :
    Spesialpedagogers erfaringer med likeverdig deltakelse i skolen for elever med vedtak om spesialundervisning
    Spesialpedagogikk 02. December 2022
  • Lefstad Kristine Tyldum, Else Marie Johansen Lyngseth, Jorun Buli-Holmberg :
    Spesialpedagogers erfaringer med likeverdig deltakelse i skolen for elever med vedtak om spesialundervisning
    Spesialpedagogikk 2022
  • Jorun Buli-Holmberg, Elisabeth McGuire, Mona Rønning Winsnes :
    Inclusive Practices in Early Childhood Education in Norway
    Springer 2022 DOI
  • Hanne Marie Høybråten Sigstad, Jorun Buli-Holmberg, Ivar Morken :
    Succeeding in inclusive practices in school in Norway - A qualitative study from a teachers perspective
    European Journal of Special Needs Education 2021 ARKIV / DOI
  • Jorun Buli-Holmberg, Mirjam Harkestad Olsen :
    Læringsledelse
    Cappelen Damm Akademisk 2020 ARKIV
  • Anne Karin Rudjord Unneland, Jorun Buli-Holmberg :
    Ledelse av tilpasset leseopplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Jorun Buli-Holmberg, Anne Karin Rudjord Unneland :
    Læringsledelse i klassen som inkluderende læringslandskap
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen, Kjell Skogen :
    Inclusion for Pupils With Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures
    International Journal of Special Education 2019
  • Jorun Buli-Holmberg, Linda Holen Moen :
    Lærers kommunikasjonsferdigheter i utvikling av positive relasjoner med elevene
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Jorun Buli-Holmberg, Christian Blomeid Engebretsen :
    Elevers sosiale selvoppfatning og lærerens arbeid med psykososialt læringsmiljø
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Jorun Buli-Holmberg, Linda Holen Moen :
    Kommunikasjonsferdigheter som fremmer utvikling av positive relasjoner mellom lærer og elever generelt og elever med psykososiale utfordringer
    Psykologi i kommunen (PIK) 2018
  • Jorun Buli-Holmberg, Leda Kamenopoulou :
    Attaining New Knowledge on Inclusive Education: A Case Study of Students` Voices
    Athens Journal of Education (AJE) 2017 ARKIV / DOI
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Lærerrollen og inkludering
    Universitetsforlaget 2017
  • Leda Kamenopoulou, Jorun Buli-Holmberg, Jan Siska :
    An exploration of student teachers’ perspectives at the start of a post-graduate master's programme on inclusive and special education
    International Journal of Inclusive Education 2016 DOI
  • Jorun Buli-Holmberg, Linda Holen Moen :
    Lærerens rolle i utvikling av positive relasjoner i klassens læringsfellesskap
    Universitetsforlaget 2016
  • Jorun Buli-Holmberg, Sujathamalini Jeyaprathaban :
    EFFECTIVE PRACTICE IN INCLUSIVE AND SPECIAL NEEDS EDUCATION
    International Journal of Special Education 2016
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Transitioning from school to work: opportunities and challanges for young adults with special needs
    Waxmann Verlag 2015
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen, Kjell Skogen :
    Tilpasset opplæring og kultur for læring. Intensjoner i lys av Kunnskapsløftet
    Cappelen Damm Akademisk 2015
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen, Kjell Skogen :
    På vei mot kultur for tilpasset opplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2015
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Lærerens rolle i tilpasset opplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2015
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Lærerens rolle i spesialundervisning
    Cappelen Damm Akademisk 2015
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen, Kjell Skogen :
    Inclusive and individually adapted education in Norway results from a survey study in two municipalities focusing the roles of Headteachers, teachers and curriculum planning
    International Journal of Special Education 2014
  • Per Dalin, Jorun Buli-Holmberg :
    Kvalitetsudvikling i skolen set i organisationsteoretisk perspektiv
    Klim 2014
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Kompetencehøjnelse gennem praksisrelatert efter- og videreuddannelse som led i differentieret undervisning
    Klim 2014
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen :
    Centrale samspilsfaktorer i kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning
    Klim 2014
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen, Kjell Skogen :
    Fremtidige udfordringer for kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning
    Klim 2014
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Tidlig innsats og forebyggende arbeid i barnehagen
    Cappelen Damm Akademisk 2012
  • Jorun Buli-Holmberg, Grethe Vogt :
    Lærernes opplevelse av skolens tilrettelegging for tilpasset opplæring - en kvalitativ intervjustudie
    Tapir Akademisk Forlag 2011
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen :
    Inkluderende praksiser i skolen - intensjoner og sentrale aktører
    Cappelen Damm Akademisk 2023
  • Jorun Buli-Holmberg, Christian Blomeid Engebretsen :
    Sosial selvoppfatning og livsmestring i skolen
    Cappelen Damm Akademisk 2022
  • Gudrun Aas, Jorun Buli-Holmberg :
    Arr i hjertet. Lærerstøtte til elever som har vært utsatt for mobbing.
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Lærerens arbeid med tidlig innsats
    Fagbokforlaget 2021
  • Mirjam Harkestad Olsen, Jorun Buli-Holmberg :
    Læringsledelse
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen, Jorun Buli-Holmberg :
    Psykososialt læringsmiljø
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Jorun Buli-Holmberg, Torill Rønsen Ekeberg :
    Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle
    Universitetsforlaget 2016
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen, Kjell Skogen :
    Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid
    Cappelen Damm Akademisk 2015
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen :
    Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov
    Klim 2014
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedringer for børn og unge med særlige behov
    Universitetsforlaget 2014
  • Gudrun Aas, Jorun Buli-Holmberg :
    Bullied pupils at risk of developing serious emotional and mental problems in critical times in school-life.
    2022
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Pupils’ with Special Educational Needs narratives about what impacts on social self-concept
    2020
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Teachers’ Communication Skills in Developing Positive Teacher-pupil Relations in the Classroom
    2020
  • Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen, Kjell Skogen :
    Inclusion for Pupils with Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures
    2019
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Attaining New Knowledge on Inclusive Education
    2018
  • Jorun Buli-Holmberg, Lynn De La Fosse :
    Educational Psychologists Views of Inclusion
    2018
  • Anne Karin Rudjord Unneland, Jorun Buli-Holmberg :
    The Teacher facilitating of inclusion in the Class as a Learning Landscape
    2018
  • Jorun Buli-Holmberg :
    Special and Inclusive Education in Norway - Challenges to Practice Inclusion for all in Norwegian schools
    2011

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →