
Pål Anders Opdal
Ingrid C. Nordli,
Pål anders Opdal
:
Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering
Læring om læring 2022 ARKIV
Pål Anders Opdal
:
To Do or To Listen? Student Active Learning vs. the Lecture
Pål anders Opdal
:
Inside the Black Box: On the Concepts "Teaching" and "Learning" and the Connections Between Them
Scandinavian Journal of Educational Research 2019 DOI
Pål anders Opdal
:
From teaching to learning? Scientific staff reflecting upon their own teaching. [Fra undervisning til læring? Vitenskapelig ansatte reflekterer over egen undervisningshverdag]
Nordic Studies in Education 2018 DOI
Pål anders Opdal
:
Språk på tomgang? Om "læringsutbytte" i norsk høyere utdanning
Pål anders Opdal
:
Å kunne mer enn man har lært? Om "generell kompetanse" i Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk
Studier i Pædagogisk Filosofi 2016 DOI
Pål Anders Opdal
:
Undervisningens hva, hvordan og hvorfor - og (litt) om underviserens handlingsrom
2022
Pål Anders Opdal
:
Three Philosophers in the Afterlife - What Happened to Their Thoughts? On the Development of Educational Thinking
2022
Pål Anders Opdal
:
From the Perspective of the Future - The Impact of Select Educational Ideas
2022
Pål Anders Opdal
:
Costs and Benefits to on-line teaching ("Zoom-teaching") in Higher Education
2022
Pål Anders Opdal
:
Vertikalt og horisontalt: Nivåskildringene i NKR
2022
Pål Anders Opdal
:
Metaphors in Education
2022
Pål Anders Opdal
:
Conversations on a Mortal Question: On the Nature of Educational Science
2022
Ingrid C. Nordli,
Pål anders Opdal
:
Samarbeidslæring og formativ vurdering i et kurs i akademisk skriving
2022
Pål Anders Opdal
:
Learning: What is it and how, and why, do you measure it?
2021
Pål Anders Opdal
:
Time in education(al settings)
2021
Pål Anders Opdal
:
To listen or to do? The lecture vs. student active forms of learning
2020
Pål Anders Opdal
:
NKR i studiekvalitetsarbeid - fra teori til praksis
2019
Pål Anders Opdal
:
Student active forms of learning - attempt at a characterization
2019
Pål Anders Opdal
:
Hva er nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for livslang læring?
2019
Pål Anders Opdal
:
On formative Assessment: A Critical Analysis
2018
Pål anders Opdal
:
"Læringsutbytte" i høyere utdanning: et kritisk perspektiv
2016
Pål anders Opdal
:
Læringsutbytte - tips og triks
2016
Pål anders Opdal
:
Oppsummering av Biesta
2016
Anne Eriksen,
Pål anders Opdal,
Jens Breivik
:
Fra undervisning til læring i et kurs i universitetspedagogikk for stipendiater.
2016
Pål anders Opdal
:
Om "læringsutbytte" - kritiske merknader
2015
Pål anders Opdal
:
"Læringsutbytte" i høyere utdanning: kritiske perspektiver
2014
The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →