No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Department of Technology and Safety katja.hakel@uit.no Tromsø

Katja Hakel



  • Kari Smith, Katja Hakel, Kristin Skjeldestad :
    Universitetslektorer- en neglisjert profesjonsgruppe
    UNIPED 2020 ARKIV / DOI
  • Katja Hakel :
    Læringsassistenters plass i kvalitetssystemer
    UNIPED 2017 ARKIV / DOI
  • Katja Hakel :
    Oscillating between Conservation and Investment: A Grounded Theory of Students’ Strategies for Optimizing Personal Resources
    The Grounded Theory Review 2015 ARKIV
  • Stig Eriksen, Katja Hakel, Yngve Troye Nordkvelle :
    Kvalifisering til førstelektor - en analyse av søkeres og komiteers anvendelse av førstelektorkriteriene
    2023
  • Katja Hakel, Melanie Magin :
    Inkluderende læringsmiljø. Hva skal til for en systematisk implementering i fagmiljøer ved NTNU?
    2023
  • Melanie Magin, Katja Hakel :
    Universell utforming av undervisning og vurdering – hva skal til for å få det realisert?
    2023
  • Katja Hakel :
    Universell utforming i høyere utdanning - NTNUs eksperter i team som pitch case
    2023
  • Katja Hakel, Stig Eriksen, Yngve Troye Nordkvelle :
    Kvalifisering til førstelektor - en analyse av søkeres og komiteers forståelse og praktisering av opprykkskriteriene
  • Katja Hakel :
    A Live Podcast on International Perspectives on Universal Design for Learning
    2022
  • Katja Hakel, Stig Eriksen, Yngve Troye Nordkvelle :
    Merits of Teaching in Higher Education
    2022
  • Stig Eriksen, Katja Hakel, Yngve Troye Nordkvelle :
    Kvalifisering til førstelektor - en analyse av søkeres og komiteers anvendelse av førstelektorkriteriene
    2022
  • Katja Hakel :
    UDL Implementation in Higher Education – Students as Partners in a Real Bottom-up Approach?
    2022
  • Ameera Ali, Katja Hakel, Anne Marie Ristow :
    UDL Implementation Policies in Higher Education – How Does Our Negligence Affect Our Students?
    2022
  • Katja Hakel, Kristin Skjeldestad :
    Førstelektorkvalifisering ved NTNU - Grunnlag for førstelektorkvalifisering, gjennomførte tilbud ved NTNU og anbefalinger for veien videre
    2022 ARKIV
  • Katja Hakel :
    Én grad for alle
    Forskerforum 2021
  • Katja Hakel :
    Forskjellen mellom å disputere og å rykke opp som førstelektor
    www.universitetsavisa.no 2021 FULLTEKST
  • Katja Hakel, Kari Smith, Kristin Skjeldestad :
    Universitetene må satse på lektorene
    Forskerforum 2021
  • Anne Marie Ristow, Katja Hakel :
    Design Thinking as an Intentional Approach to Course Development with UDL
    2021
  • Katja Hakel :
    Learning Assistants as Key Partners in the Scholarship of Teaching and Learning
  • Katja Hakel :
    Universell utforming og universitetspedagogikk - en balanseakt
    2019
  • Katja Hakel :
    Studenter som læringsassistenter - status, muligheter og erfaringer ved norske UH-institusjoner
    2018
  • Katja Hakel :
    Enklere enn du tror – universell utforming ved bruk av e-læringssystemene Blackboard og Canvas
    2018
  • Katja Hakel :
    Institution-wide training programmes for learning assistants as a means to enhance educational quality?
    2016
  • Katja Hakel :
    Eksisterer den "digitale" studenten? Om studenters prioriteringer og personlige ressurser
    2015
  • Katja Hakel :
    Databank for digitale læringsressurser - et brukerperspektiv
    2014
  • Katja Hakel, Tonje Mogstad Høivik :
    Tekped Webportal - Læringsarena for undervisningsteknologi og pedagogikk
    2014 DATA / FULLTEKST
  • Katja Hakel, Tonje Mogstad Høivik :
    Tekped fagdag 2014 - Om Lecturetools og tekped-webportal
    2014
  • Katja Hakel :
    Hvordan bruke MOOC i campusundervisningen?
    2014
  • Katja Hakel :
    Fra visjon til stagnasjon? Om bruken av læringsassistenter for å kvalitetssikre høyere utdanning
    2014
  • Katja Hakel :
    Tre myter om MOOC
    Universitetsavisa 16. September 2013 DATA
  • Katja Hakel :
    MOOC kan ikke erstatte gradsstudier
    02. December 2013 DATA
  • Katja Hakel :
    TekPed2013 - Introduksjon i Student Response Systems
    2013
  • Katja Hakel, Inghild Flaate Høyem :
    Zur Verteilung von Kasusrektion und Kasuskongruenz in nominalen statt-Konstruktionen im Deutschen
    Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet 2011

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →