Bilde av Låg, Torstein
Photo: Bjørn-Kåre Iversen
Bilde av Låg, Torstein
Psychology and Law Library torstein.lag@uit.no +4777646361 Tromsø TEO-H3 3.320

Torstein Låg


Senior academic librarian

Job description

Subject librarian for psychology, psychiatry and philosphy.


  • Ellen Nierenberg, Torstein Låg, Tove I. Dahl :
    Knowing and doing: The development of information literacy measures to assess knowledge and practice
    Journal of Information Literacy 2021 FULLTEKST / DATA / ARKIV / DOI
  • Rikke Kathrine Nordgård, Torstein Låg :
    The Effects of Virtual Reality on Procedural Pain and Anxiety in Pediatrics: A Systematic Review and Meta-Analysis
    Frontiers in Virtual Reality 2021 ARKIV / DOI
  • Elisabeth Norman, Gerit Pfuhl, Rannveig Grøm Sæle, Torstein Låg, Frode Svartdal, Tove Irene Dahl :
    Metacognition in psychology
    Review of General Psychology 25. October 2019 ARKIV / DOI
  • Torstein Låg, Rannveig Grøm Sæle :
    Does the Flipped Classroom Improve Student Learning and Satisfaction? A Systematic Review and Meta-Analysis
    AERA Open 2019 ARKIV / DOI
  • Torstein Låg :
    Flipped versus traditional classroom information literacy sessions: Student perceptions and cognitions
    Nordic Journal of Information Literacy in Higher Education, NORIL 2016 FULLTEKST / SAMMENDRAG / DATA / ARKIV / DOI
  • Torstein Låg, Lars Bauger, Martin Schevik Lindberg, Oddgeir Friborg :
    The Role of Numeracy and Intelligence in Health-Risk Estimation and Medical Data Interpretation
    Journal of Behavioral Decision Making 2014 DOI
  • Torstein Låg, Karl Halvor Teigen :
    Helseinformasjon og helsekommunikasjon
    Gyldendal Akademisk 2011
  • Mariann Cesilie Løkse, Torstein Låg, Mariann Solberg, Helene N. Andreassen, Mark Stenersen :
    Teaching information literacy in higher education: Effective teaching and active learning
    Chandos Publishing 2017
  • Helene N. Andreassen, Sondre Strandskog Arnesen, Lene Elisabeth Bertheussen, Nini Ebeltoft, Aysa Ekanger, Hege Charlotte Faber et al.:
    Forskningsintegritet og åpen vitenskap i ph.d.undervisningen: Praktiske spørsmål og etisk refleksjon.
    2022 ARKIV
  • Rannveig Grøm Sæle, Torstein Låg, Espen Bjørkedal, Morten Øvervoll :
    Getting closer to the student learning process in a large introductory course - How to teach academic skills to first-year students and prepare them for entering and mastering higher education?
    2021
  • Ellen Nierenberg, Torstein Låg, Tove I. Dahl :
    New tools for assessing information literacy: Knowing and doing
    2021
  • Torstein Låg, Rannveig Grøm Sæle :
    Inflated summary effect sizes in meta-analyses of flipped classroom and collaborative learning interventions?
    2021
  • Rannveig Grøm Sæle, Torstein Låg :
    Bør vi snu om på undervisningen?
    Psykologisk.no 09. December 2019 FULLTEKST
  • Helene N. Andreassen, Torstein Låg, Harrie van der Meer, Monique Schoutsen, Mijke Jetten :
    Can research data improve how we live, learn and act? The use of open data in teaching and the role of the library
    2019
  • Torstein Låg, Hege Charlotte Faber :
    PhD on Track og åpen vitenskap - en nasjonal nettbasert forskertjeneste
    2019
  • Michael Grote, Hege Charlotte Faber, Torstein Låg :
    PhD on Track og åpen publisering
  • Harrie van der Meer, Helene N. Andreassen, Torstein Låg, Mijke Jetten, Monique Schoutsen :
    Use (open research) data in teaching (UDIT): An open online resource
    2018 ARKIV
  • Rannveig Grøm Sæle, Torstein Låg :
    Erfaringer fra bruk av UiTs FutureLab i et innføringsemne på psykologi
    2018
  • Torstein Låg, Joar Vittersø :
    Vil ikke, vil ikke, vil ikke!
    Psykologisk.no 2017 FULLTEKST
  • Torstein Låg, Rannveig Grøm Sæle, Espen Bjørkedal, Morten Øvervoll :
    Effects of a flipped classroom intervention in a large enrolment academic skills course
  • Torstein Låg :
    Typisk deg med Petter Schjerven, Episode 10
    09. March 2017
  • Torstein Låg, Rannveig Grøm Sæle :
    Aktiv læring og omvendt undervisning i utviklingen av et stort innføringsemne i akademiske ferdigheter
  • Mariann Cesilie Løkse, Helene N. Andreassen, Torstein Låg, Mark Stenersen :
    Bridging the gap: easing the transition to higher education with an information literacy MOOC
    2016
  • Torstein Låg :
    Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom
    2016
  • Torstein Låg :
    Vis meg din p-verdi, og... hva så?
    Psykologisk.no 15. August 2016 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    "Ikke vær så kritisk 'a!"
    Psykologisk.no 06. March 2016 FULLTEKST
  • Helene N. Andreassen, Lars Figenschou, Mark Stenersen, Torstein Låg :
    Student interaction with online IL content: The impact of exam structure and course design
    2016 ARKIV
  • Torstein Låg :
    Intelligens er oppskrytt (og misforstått)
    Psykologisk.no 02. January 2015 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom
    2015 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Ikke glem å sjekke hva du husker
    Psykologisk.no 08. June 2015 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Blendes vi av nevrobling?
    Psykologisk.no 20. October 2015 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Bli en bedre tankeleser
    Psykologisk.no 21. March 2015 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    En kur for mental borreliose
    Psykologisk.no 12. August 2015 FULLTEKST
  • Helene N. Andreassen, Torstein Låg, Mark Stenersen :
    The long and winding road: Insights from student misconceptions
    2015 ARKIV
  • Helene N. Andreassen, Torstein Låg :
    Because you're worth it! How to inspire academic integrity and critical thinking in students
    2015 ARKIV
  • Helene N. Andreassen, Lars Figenschou, Mark Stenersen, Vibeke Flytkjær, Mariann Cesilie Løkse, Torstein Låg :
    Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten
    2015 ARKIV
  • Helene N. Andreassen, Torstein Låg, Lars Figenschou, Vibeke Flytkjær, Mariann Cesilie Løkse, Mark Stenersen :
    From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy thinking. I
    2014
  • Torstein Låg, Helene N. Andreassen, Lars Figenschou, Vibeke Flytkjær, Mariann Cesilie Løkse, Mark Stenersen :
    From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. IV
    2014
  • Mariann Cesilie Løkse, Helene N. Andreassen, Lars Figenschou, Vibeke Flytkjær, Torstein Låg, Mark Stenersen :
    From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. III
    2014
  • Helene N. Andreassen, Lars Figenschou, Mark Stenersen, Vibeke Flytkjær, Mariann Cesilie Løkse, Torstein Låg :
    From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. II (PechaKucha)
    2014
  • Torstein Låg :
    Alle slagsiders mor
    Psykologisk.no 18. January 2014 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Pastor Bayes' innsikt
    Psykologisk.no 19. April 2014 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Hva sier reven?
    Psykologisk.no 08. March 2014 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    En vaksine mot selvbedrag
    Psykologisk.no 19. July 2014 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Har du fokus?
    Psykologisk.no 16. May 2014 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Pillepanikk og tallforståelse
    Psykologisk.no 28. June 2014 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    En provoserende nøtt
    Psykologisk.no 15. February 2014 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Hvor sjenerøs er det rasjonelt å være?
    Psykologisk.no 27. September 2014 FULLTEKST
  • Torstein Låg :
    Flertallets makt
    Psykologisk.no 09. August 2014 FULLTEKST
  • Mariann Cesilie Løkse, Torstein Låg :
    Deterring student plagiarism by strengthening teacher qualifications
    2013

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →




    TEO-H3 3.320

    Click for bigger map