Vellykket seminar om omvendt klasseromsundervisning

(Summary in English follows) Den 9.-10. juni 2016 arrangerte medlemmer i forskningsgruppa Elektromekaniske systemer et stort seminar om omvendt klasseromsundervisning i matematikk.

I denne undervisningsformen ser studentene videoer som presenterer nytt fagstoff hjemme slik at tiden på campus kan brukes til arbeid i grupper med foreleser tilsted heller enn til forelesninger.

På seminaret deltok det rundt 50 stykker, fra inn- og utland, og hovedforedragsholder var professor Chris Rasmussen fra San Diego State University, California (bildet). 

Chris Rasmussen, San Diego University.
En rekke interessante forskningsaspekter og implementeringer ble drøftet. Seminaret var meget vellykket.

Omvendt klasseromsundervisning inngår som en del av forskningsfokuset på ingeniørstudenters læring av matematikk som medlemmer i forskningsgruppa Elektromekaniske systemer arbeider med.

June 9-10 the research group hosted a large seminar on flipped classroom approaches in mathematics in Narvik. This way of teaching means that students watch videos at home, and then work in groups to solve tasks with the teacher present at school.

The seminar attracted around 50 participants, both from Norway and abroad, and key speaker was professor Chris Rasmussen from San Diego State University, California. A number of interesting research aspects and implementations were discussed.

The seminar was most successful.

 



Page administrator: Espen Viklem Eidum
Last updated: 13.06.2016 14:32