NORWEGIAN:
Vil du vite mer om hvordan du kan ta i bruk KI-verktøy i en utdanningsmessig og pedagogisk kontekst? Da kan du melde deg på en workshop som holdes i november av Lunds universitet.
ENGLISH:
Would you like to learn more about how to use AI tools in an educational or pedagogic context? If so, you can sign up for a workshop being held in November by Lund University.
NORWEGIAN:
Dato: 4. november
Varighet: 2 timer til forberedelser, 3 timer til webinar og personlig refleksjon
Vert: Lunds universitet (LU)
Modus/sted: Nettworkshop
Målgruppe: Vitenskapelig ansatte
Dokumentasjon: Kursbevis
Språk: Engelsk
Søkeprosess: «Først til mølla» (de som søker først blir prioritert)
Antall ledige plasser: 30
Søknadsfrist: 4. oktober 2024
Denne workshopen gir deg muligheten til å prøve ut nye verktøy og diskutere hvordan de kan tas i bruk sammen med kolleger fra partneruniversiteter i EUGLOH.
Workshopen ledes av erfarne tilretteleggere innen pedagogikk og digitale applikasjoner. Du vil få støtte til å utforske bruken av GAI-verktøy (Generativ Kunstig Intelligens) når du lager materiell til dine kurs. Du vil også få muligheten til å diskutere de etiske og profesjonelle implikasjonene av et slikt arbeid.
Den raske fremveksten av Generativ Kunstig Intelligens (GAI) stiller de som jobber i høyere utdanning med en rekke utfordringer. Har de noen plass i vårt arbeidsliv på universitetene? Vi vil belyse dette viktige spørsmålet gjennom en aktiv workshop hvor deltakerne kan prøve ut slike verktøy i en realistisk situasjon etter deres eget valg.
Dette vil tillate oss å ramme inn diskusjonen rundt potensialet til GAI-verktøy samtidig vi gjør dette i tråd med verdier med henblikk på en reflektert bruk av pedagogikk og akademisk etterrettelighet.
Deltakerne vil bli bedt om å forberede seg til workshopen ved å lære om Generativ AI ved hjelp av en selvstudiepakke. Under workshopen skal deltakere teste ut forskjellige verktøy til ulike oppgaver knyttet til nettarbeid eller situasjoner i det virkelige liv.
Deltakere skal deretter presentere sine resultater, etter gruppearbeid, og deres tanker om etikk og profesjonalitet, knyttet til GAI og hvordan deres nye erfaringer kan ta i bruk i egen faglig utvikling og hva de forventer av studenter.
Hva du kan oppnå gjennom workshopen:
Forventet arbeidsbelastning
Praktisk workshop. To timers forberedelse i de to ukene før workshopen, deretter gruppeaktiviteter på dagen, etterfulgt av personlige refleksjoner. Totalt tidsbruk: 7 timer.
Målgruppe
Workshopen er rettet mot universitetslærere eller de som underviser eller utformer studieøkter (f.eks. i et bibliotek eller studiesenter) ved et EUGLOH-partneruniversitet.
Denne aktiviteten er en del av EUGLOHs arbeidspakke 2
EUGLOH er en allianse mellom ni europeiske universiteter som legger til rette for mobilitet knyttet til forskning, undervisning og innovasjon. Alliansen støtter opp under aktiviteter, prosjekter og programmer som retter seg mot globale helseutfordringer. Denne virksomheten krysser fagdisipliner og har et spenn som også går utenfor den medisinske sektoren.
ENGLISH:
Date: 4 November 2024
Duration: 2 hours for preparations, 3 hours of webinar and time for personal reflections.
Host: Lund University (LU)
Mode/place: Online workshop
Target group: Academic Staff
Recognition: Certificate of participation
Language: English
Recruitment of Participants: First Come First Served
Number of open spots: 30
Application deadline: 4 October 2024
This workshop gives you the opportunity to try out some unfamiliar tools and to discuss their possible applications with colleagues from partner universities.
The workshop is led by experienced facilitators in pedagogy and digital applications. You will be supported to explore the use of generative artificial intelligence (GAI) tools in developing materials for your courses. You will also discuss the ethical and professional implications of such work.
The rapid emergence of Generative Artificial Intelligence (GAI) presents those working in higher education with a range of challenges. Do they have any place in our working lives in universities? We will consider this important question via an active workshop where participants can try out the tools in a realistic situation of their own. This will allow us to frame the discussion around the potential of GAI tools while upholding the values of thoughtful pedagogy and academic rigour.
Participants will be asked to prepare for the session by learning about Generative AI using a self-study package. During the workshop, they will test out various tools for different tasks, working online or in real life in small groups.
They will then present their outputs and their thoughts about the ethics and professionalism involved, and how this might apply to their own development and what they expect of students.
What you can achieve by participating in the workshop:
Expected workload
Hands-on workshop. Two hours preparation in the two weeks before the session, then group activities on the day, followed by personal reflections. Total time needed: 7 hours.
Target group
The workshop is targets towards university teachers or those who teaches or designs study sessions (eg in a library or study centre) at a EUGLOH partner university.
This activity is part of EUGLOH's Workpackage 2
EUGLOH is an alliance between nine European universities that facilitates mobility related to research, teaching, and innovation. The alliance supports activities, projects, and programmes that address global health challenges. This crosses disciplinary boundaries and spans beyond the medical sector.