spring
2025
REI-1104 Innovasjon og opplevelsesproduksjon - 10 stp
Course content
I dette emnet lærer du å bruke teorier og faglige verktøy hentet fra markedsføring, opplevelsesøkonomi og innovasjon som grunnlag for analyse og utvikling av opplevelsesprodukter. Vi bruker disse verktøyene til øvinger og praktiske case som gjennomføres i samarbeid med lokale reiselivsbedrifter. Emnet har et særlig fokus på hvordan denne næringen kan arbeide med bærekraftig utvikling.Objective of the course
Kunnskaper
Studenten
- har kunnskap om begreper, modeller og teorier innenfor opplevelsesproduksjon
- har kunnskap om markedsføring og opplevelsesøkonomi
- har kunnskap om utvikling av ulike opplevelsesprodukter
- har kunnskap om innovasjonsprosesser gjennom videreutvikling av opplevelsesprodukter
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende teori i analyse og evaluering av opplevelsesprodukter
- kan analysere og utvikle opplevelsesprodukter tilpasset ulike målgrupper
- behersker verktøy og metoder for å skape verdibaserte aktiviteter og opplevelser
Generell kompetanse
Studenten
- kan ta en aktiv rolle i bedriften eller andre institusjoner, i dens rolle knyttet til krav og forventninger fra samfunnet og markedet
- kan delta i innovasjonsprosesser i utvikling av bærekraftige opplevelsesprodukter
Teaching methods
Emnet undervises samlingsbasert gjennom ett semester. Undervisningen er organisert som forelesninger, seminarer, praktiske case, veiledning (individuelt og/eller i gruppe) og studentpresentasjoner.
Det forventes aktiv deltakelse i aktiviteter som inngår i undervisning og kurs, samt at studenten jobber selvstendig med obligatoriske og/eller selvvalgte oppgaver.
Schedule
Examination
Examination: | Date: | Duration: | Grade scale: |
---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | 24.04.2025 09:00 (Hand out) 28.04.2025 14:00 (Hand in) |
4 Dager | A–E, fail F |
Coursework requirements:To take an examination, the student must have passed the following coursework requirements: |
|||
Tilstrekkelig frammøte | Approved – not approved | ||
Gruppeoppgave | Approved – not approved |