Kurs om gründervirksomhet: fra konsept til marked / Course on Commercialization: from Concept to Market

Illustrasjons-/bannerbilde for Kurs om gründervirksomhet: fra konsept til marked / Course on Commercialization: from Concept to Market
Mostphotos.com

NORWEGIAN:

Ønsker du å lære om hvordan du kan utvikle et produkt eller legge opp en levedyktig forretningsplan? På Lunds universitet holdes det våren 2025 et kurs som tar deg gjennom alle stegene du trenger å vite om, fra A til Å.

 

ENGLISH:

Do you want to learn how to develop a product or create a viable business plan? At Lund University, a course will be held in the spring of 2025 that takes you through all the steps you need to know, from A to Z.

NORWEGIAN:

Dato: 31. Mars 2025 (09:00) – 3. april 2025 (15:00)

Vertsinstitusjon: Lunds universitet (LU)

Type arrangement: Fysisk kurs

Målgrupper: Masterstudenter og stipendiater

Varighet: 5 dager, inkludert reisedag

Dokumentasjon: Kursbevis

Språk: Engelsk

Søknadsprosess: Kvalitativ vurdering av søkere

Antall ledige plasser: 30

 

Påmeldingsfrist: 1. desember 2024

 

Dette kurset er for både forskere, ambisiøse gründere, produktutviklere eller forretningsstrateger. Med dette kurset kan du utvikle de ferdigheter og kunnskaper som kreves for å kunne lykkes med å omforme innovative ideer til levedyktige produkter som skiller seg ut i et konkurranseutsatt marked.

I dette kurset kan du dykke dypt inn dynamikk knyttet til kommersialisering, som omfatter alt fra innledende markedsundersøkelser og konkurransestrategi til produktutvikling og effektive markedsføringsstrategier.

Du vil ikke bare lære om det teoretisk grunnlaget for kommersialisering, men også delta i praktiske, «hands-on» aktiviteter som simulerer utfordringer fra den virkelige verden.

For å gjennomføre de interaktive kurset på en god måte, anbefales det at kandidatene viser interesse for kommersialisering og innovasjon, og at de fordyper seg i kursmaterialet og tar i bruk konseptene de lærer om på virkelige scenarier.

Kurset starter om morgenen den 31. mars. Studentene forventes å ankomme den 30. mars (reisedag).

 

Hvordan kurset er strukturert:

Dag 1: Forstå kommersialisering, markedsanalyse og segmentering: Studentene vil dykke inn i grunnleggende konsepter om kommersialisering, for å forstå deres betydning og livssyklus. De vil lære om nøkkelkonsepter for forretningsvirksomhet, som forretningsmodeller og verditilbud, etterfulgt av praktiske markedsundersøkelsesteknikker for å identifisere og analysere kundenes behov og markedssegmenter.

Dag 2: Produktdesign og -utvikling: Studentene vil fokusere på utviklings- og driftsaspekter ved å bringe et produkt til markedet. De vil engasjere seg med produktdesign gjennom å praktisere prinsipper for tekning om design og lære hvordan man konseptualiserer, utvikler og tester et Minimum Viable Product (MVP). Studentene teste ut tekning om design ved å utvikle et produkt etter eget valg i grupper og da forventes det at de utvikler et MVP.

Dag 3: Markedsplan: Studentene vil fokusere på de siste stadiene av å bringe et produkt til markedet, med vekt på markedsføring, salg og pitchestrategier. De vil lære å utvikle detaljerte markedsføringsplaner, forstå hvordan man utvikler en markedsføringsmiks og bruker det til posisjonering.

Dag 4: Avsluttende dag og avreise (3. april)

 

Denne aktiviteten er en del av EUGLOHs arbeidspakke 3

Logo

EUGLOH er en allianse mellom ni europeiske universiteter som legger til rette for mobilitet knyttet til forskning, undervisning og innovasjon. Alliansen støtter opp under aktiviteter, prosjekter og programmer som retter seg mot globale helseutfordringer. Denne virksomheten krysser fagdisipliner og har et spenn som også går utenfor den medisinske sektoren.

 

 

ENGLISH:

Date: 31 March 2025 (09:00) - 3 April 2025 (15:00)

Host university: Lund University (LU)

Type of event / Mode: Physical Course

Target groups: Master students, PhD students

Duration: 5 days including travel day

Recognition: Certificate of participation

Language: English

Recruitment of participants: Qualitative Assessment

Number of open spots: 30

 

Application deadline: 1 December 2025

 

Whether you're a scientist, an aspiring entrepreneur, a product manager, or a business strategist, this course is designed to equip you with the essential skills and knowledge to successfully transform innovative ideas into viable products that stand out in the competitive market.

In this course you will dive deep into the dynamics of commercialization, encompassing everything from initial market research and competitive strategy to product development, and effective marketing strategies.

You'll not only learn the theoretical underpinnings of commercialization but also engage in practical, hands-on activities that simulate real-world challenges.

To ensure an interactive course, candidates are highly recommended to demonstrate interest in commercialization and innovation, indicating their motivation to engage deeply with the course material and apply the concepts to real-world scenarios.

The course will begin in the morning on March 31. Students are expected to arrive on March 30 (travel day).

 

How the course is structured:

Day 1: Understanding commercialization, market analysis and segmentation: Students will dive into the basics of commercialization, understanding its importance and lifecycle. They will learn key business concepts such as business models and value propositions, followed by practical market research techniques to identify and analyse customer needs and market segments.

Day 2: Product design and development: Students will focus on the development and operational aspects of bringing a product to market. They will engage with product design through the application of design thinking principles and learn how to conceptualize, develop, and test a Minimum Viable Product (MVP). Students will practice design thinking by developing a product of their choice in groups and will be expected to develop an MVP.

Day 3: Market plan: Students will focus on the final stages of bringing a product to market, emphasizing marketing, sales, and pitching strategies. They will learn to develop detailed marketing plans, understanding how to develop a marketing mix and use that for positioning purposes.

Day 4: Concluding Day and departure (April 3)

 

This activity is part of EUGLOH's Workpackage 3

Logo

EUGLOH is an alliance between nine European universities that facilitates mobility related to research, teaching, and innovation. The alliance supports activities, projects, and programmes that address global health challenges. This crosses disciplinary boundaries and spans beyond the medical sector.

Starts: 31.03.25 at 09.00
Ends: 03.04.25 at 15.00
Where: Kurs med fysisk oppmøte /Course with in-person attendance
Location / Campus: Other
Target group: Employees, Students
Link: Klikk her
Contact: EUGLOH at Lund University
E-mail: eugloh@er.lu.se

Sign me up!
Add to calendar