Quality in tertiary STEM education
Formidling og publikasjoner
Presentasjoner/konferansebidrag
2021
NFYE årskonferansen 2021 6.-7. desember
- Kan 21st century skills og et begynneremne i matematikk kombineres?, Øistein Søvik og Hilja Huru
UiTs utdanningskvalitetskonferanse 28. november
- Redesign av brukerkurset i matematikk - myke ferdigheter mot økt arbeidslivsrelevans, Øistein Søvik og Hilja Huru
Webinairfestivalen 24. november
- Økt motivasjon, oppmerksomhet og læringsutbytte gjennom pollbasert undervisning på nett, Maarten Beerepoot og David Coucheron
European First Year Experience Conference June 7th-9th
- Flipped classroom and active learning in introductory physics courses, Børge Irgens
- Redesigning a first-year course in calculus through group projects, Øistein Søvik
- KvaNT - Quality in tertiary STEM education, Hilja Lisa Huru
Læringsfestivalen 10.-11. mai:
- Lightboard – et nytt undervisnings-verktøy ved Fakultet for naturvitenskap og teknologi på UiT,
Elena Malyutina - Å utarbeide en god heldigital eksamen – Erfaringer fra institutt for matematikk ved UiT,
Øistein Søvik
MNT-konferansen 15.-16. mars:
- Børge Irgens: Studenters forberedelse til undervisning i Team-Based Learning. Selv-regulert læring og tidsbruk
- Elena Malyutina og Øistein Søvik: Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT
- Ida Friestad Pedersen: Hvordan kan studentaktive vurderingsformer fremme selvregulert læring?
- Maarten Beerepoot og Hilja Huru: Gruppelærerdagen – kvalitet fra første undervisningstime
- Edvard Pedersen: Experiences with informal student panel for continuous formative course evaluation
2020
Presentasjon på NFYE ÅRSKONFERANSEN 2020 "Å VÆRE STUDENT – NOE SOM MÅ LÆRES!"
2019
Presentasjoner på NFYE ÅRSKONFERANSEN 2019 "STUDENTER SOM INKLUDERES; LYKKES BEDRE!"
For rapporter i prosjektet KvaNT 2019-2022 se her.
Journalartikler:
I. F. Pedersen , B. Irgens, Ø. Søvik & H. L. Huru (2021). Valg av læringsressurser i høyere utdanning innen MNT-fag: perspektiver fra undervisere og studenter, Norsk Pedagogisk Tidsskrift.