Vi serverer både kaffe og lunsj, så dersom du ønsker å delta må du melde deg på" /> Vi serverer både kaffe og lunsj, så dersom du ønsker å delta må du melde deg på" />
Universitetsstyret har vedtatt en digitaliseringsstrategi.
Den følger samme inndeling som Drivkraft i nord, universitets strategi mot 2020. Det er satt ned to utvalg som ser på digitalisering av hhv. forskning og utdanning, men vi ønsker at flere gode krefter bidrar med sin kompetanse og erfaring.
Vi tenger hjelp til å implementere denne og ønsker at alle som er interessert i digitalisering av forskningsaktiviteten vår blir med oss for å bidra til å finne de gode tiltakene som bør prioriteres de neste tre årene.
Agenda for dagen
09:45 – Kaffe og frukt
10:00 – Kort introduksjon til dagens oppgaver og hva et digitalt øyeblikk kan være
10:15 – Teknologistøttet fleksibel og distribuert lærerutdanning - hva kan UiT lære av våre erfaringer? Førsteamanuensis ved ILP Geir Zakkariassen
10:45 – Gruppearbeid
12:00 – Lunsj
12:45 – Gruppenen presenterer sine funn kort
13:00 - Diskusjon og veien videre
Arbeidsmåte
Hvordan vil arbeidsdagene våre være når vi har nådd målene i digitaliseringsstrategien? Hva vil kjennetegne det gode universitetet i 2020? Hvordan kan teknolgi øke kvaliteten på kjernevirksomheten og bidra til at UiT blir et bedre universitet? Vi trenger gode innspill for å finne en retning i arbeidet med digitaliseiring.
Som et verktøy for å få frem de gode ideene ønsker vi å samle så mange som mulig konkrete situasjoner der bruk av digitale verktøy gjør kjernevirksomheten bedre. Et digitalt øyeblikk er en situasjon der en ansatt eller student bruker digitale verktøy til å gjøre en bedre jobb. Det er godt mulig at øyeblikkene ikke vil være realiserbare med dagens teknologi, men man kan se for seg at det vil være mulig en gang i fremtiden (den nære, ikke den helt fjerne)
Ett slikt eksempel kan være:
Dette er jo ikke et «øyeblikk», men kanskje heller en historie, men tanken er å samle så mange slike som mulig, og så etterpå identifisere hvilke teknologier og hvilken kompetanse vi kan trenge for å nå dette øyeblikket. Det er heller ikke noe mål at disse øyeblikkene skal være helt realistiske, men de skal vise hvordan vi kan bruke teknologi i vårt daglige arbeid.