KvaNT-seminar: Erfaringer med digital undervisning i et hybrid semester.

Med førstelektor Maarten Beerepoot. Seminaret er åpent for alle, og spesielt rettet mot undervisere på NT-fak.

Zoom-lenke for å delta: https://uit.zoom.us/j/68180945173?pwd=aDR5SGNrcHd6OHZRZDVIVTdBUTBvdz09 (Meeting ID: 681 8094 5173. Passcode: 002683)

Planlegging av undervisning i et hybrid semester byr på nye utfordringer i tillegg til nye muligheter. Sentrale spørsmål i planlegging av undervisning i et hybrid semester har en relevans som går langt utover det nåværende semesteret: Hvilke læringsaktiviteter prioriterer vi i fysisk undervisning? Hvilke muligheter har digital undervisning? Hvordan kan vi gi ekstra støtte til studentene som trenger det mest?

I webinaret skal Maarten Beerepoot dele gode og mindre gode erfaringer med digital undervisning og tilbakemeldinger fra studenter i emnet KJE-1001 Introduksjon til kjemi og kjemisk biologi (høst, 250 studenter). Deltagerne på webinaret kan velge hvilke temaer skal belyses i webinaret, for eksempel Digital fellesundervisning, Laboratorieundervisning i et hybrid semester, Plan B: et heldigitalt semester eller Digital undervisning etter covid-19. Det vil være rom for at deltagerne på webinaret kan dele sine egne erfaringer.

Maarten Beerepoot er førstelektor ved Institutt for kjemi og førstemanuensis II ved Ressurssenter for utdanning, læring og teknologi (Result). Han har blitt tildelt status som merittert underviser i 2020.

Seminaret er på norsk.

Erfaringsdelingen og diskusjonen fortsetter etter kl 15.30 for de som vil henge igjen.

Se også www.uit/nt/kvant

When: 21.10.20 at 14.15–15.30