Semesterstartskurs for studieadministrative ansatte

I forbindelse med høstens semesterstart inviterer faggruppe for studieadministrative systemer til kurs.

På kurset vil vi ha gjennomgang av "semesterregistreringsreisen" til studentene. Dette inkluderer:

  • Oppretting av brukerkonto for norske og internasjonale studenter
  • Semesteravgift - hva som bruker å gå galt og hvordan dette håndteres
  • Semesterregistrering i studentweb - hva som kan gå galt og hvordan dette håndteres
  • Kort info om semesterregistrering for EVU-studenter og Ph.D.-studenter
  • Tjenester knytta til Student-ID og adgangskort
  • Lånekassen - dataflyt og kjente feil
  • Påminning om betaling/semesterregistrering som sendes til studentene - hva og når
  • Opprydding etter registreringsfristen - dispensasjon, oppmelding via FS-rutine, sletting av eksamensmeldinger og opprydding i studieretter

Velkommen!

When: 13.06.24 at 10.00–11.30
Where: Lenke til møtet sendes via Outlook 12. juni
Location / Campus: Digital
Target group: Employees
Responsible: Grethe Karlsen

Sign me up!
Add to calendar