Seminar Offentlig og nærings ph.d.

Illustrasjons-/bannerbilde for Seminar Offentlig og nærings ph.d.

Visste du at virksomheter som ønsker å styrke sin forskningskompetanse og aktivitet kan søke om et doktorgradsprosjekt hos Forskningsrådet? Bli med på seminar for å lære mer om ordningene Nærings-ph.d. og Offentlig sektor-ph.d.

Gjennom ordningene Nærings-ph.d. og Offentlig sektor-ph.d. kan kandidater gjennomføre forskerutdanningen mens de er ansatt i en bedrift. Forskningsrådet utlyser årlig midler til offentlige aktører og privat næringsliv gjennom ordningene Nærings-ph.d. og Offentlig sektor-ph.d.

BFE - fakultetet for biologi, fiskeri og økonomi har ønske om flere prosjekter de kommende årene og inviterer nå til et seminar der du kan lære mer og høre erfaringer fra kandidater som har vært gjennom ordningen.

På seminaret vil du høre fra Forskningsrådet om ordningen i tillegg til erfaringene fra bedrifter, tidligere ph.d. kandidater og veiledere.

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men vi ber om påmelding av hensyn til servering: https://nettskjema.no/a/449785

Program:

• 08:30 Velkommen ved prodekan Petter Gullmark
  • 08:45 Dette må du vite før du sender søknad ved Lars E. Onsøyen, Forskningsrådet
  • 09:30 Benstrekk
  • 09:40 Våre erfaringer med Nærings ph.d. i Lerøy ved Jelena Kolarevic og Gaute Alexander Nedberg Helberg
  • 09:55 Gaute Emil Svensson
  • 10:15 Sofaprat – still dine spørsmål til panelet
  • 10:45 Avslutning
  • 10:50 Mingling og matbit
  • 11:30 Vel hjem

When: 01.11.24 at 08.30–11.30