Seminar: Understanding and Ameliorating Children’s Language and Reading Difficulties

Illustrasjons-/bannerbilde for Seminar: Understanding and Ameliorating Children’s Language and Reading Difficulties
mostphotos.com

Vi har gleden av å invitere til et seminar arrangert av forskergruppen knyttet til forskningsprosjektet ReadWell. Seminaret vil finne sted ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk (ILP) tirsdag 11. februar 2025, på rom ILP-1.043. Dagen vil by på en rekke spennende foredrag om barns språk- og lesevansker, og det vil være mulighet for spørsmål og drøftinger i de siste 10-15 minuttene av hvert innlegg.

 

 

Program

 

9:00 - 09:15 

Velkommen og Introduksjon

Åpningsord ved Trude Nergård-Nilssen

09:15 - 10:00

ReadWell: A large-scale randomised controlled trial of a reading intervention for at-risk children in three municipalities in Northern Norway.

Trude Nergård-Nilssen & the ReadWell group

10:00 - 10:15 Kaffepause
10:15 - 11:00

Factors underlying language and reading skills in children living in poverty: Disentangling ethnicity, bilingualism and socio-economic background

Monica Melby-Lervåg (Universitetet i Oslo & UiT)

11:00- 11:45

Decoding the Gene-Environment Interplay on Reading

Elsje van Bergen (Vrije Universiteit Amsterdam & UiO)

11:45 - 12:30 Lunsj
12:30 – 13:15

Childhood reading difficulties: Do they predict skills, educational paths, and well-being in adolescence and adulthood?

Minna Torppa (University of Jyväskylä, Finland)

13:15 - 14:00

Early speech sound difficulties and its relationship with language and reading: A meta-analysis and a longitudinal study

Line Walquist Sørli (ReadWell stipendiat UiT)

14:00 - 14:30

Avrunding

Vi ser frem til en dag med presentasjoner og engasjerende diskusjoner!

When: 11.02.25 at 09.00–14.30
Where: ILP-byggget 1.043
Location / Campus: Tromsø
Target group: Employees, Students, Guests
Contact: Trude Nergaard-Nilssen
Phone: +4777646324
E-mail: trude.nergard.nilssen@uit.no
Add to calendar