Seminar: Understanding and Ameliorating Children’s Language and Reading Difficulties
![Illustrasjons-/bannerbilde for Seminar: Understanding and Ameliorating Children’s Language and Reading Difficulties](https://en.uit.no/Content/871126/cache=20253101124006/transformation=scale10000x1500/mp11302842-imagination-concept-boy-and-girl-reading-a-book-objects-flying-out.jpg)
Vi har gleden av å invitere til et seminar arrangert av forskergruppen knyttet til forskningsprosjektet ReadWell. Seminaret vil finne sted ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk (ILP) tirsdag 11. februar 2025, på rom ILP-1.043. Dagen vil by på en rekke spennende foredrag om barns språk- og lesevansker, og det vil være mulighet for spørsmål og drøftinger i de siste 10-15 minuttene av hvert innlegg.
9:00 - 09:15 |
Velkommen og Introduksjon Åpningsord ved Trude Nergård-Nilssen |
09:15 - 10:00 |
ReadWell: A large-scale randomised controlled trial of a reading intervention for at-risk children in three municipalities in Northern Norway. Trude Nergård-Nilssen & the ReadWell group |
10:00 - 10:15 | Kaffepause |
10:15 - 11:00 |
Factors underlying language and reading skills in children living in poverty: Disentangling ethnicity, bilingualism and socio-economic background Monica Melby-Lervåg (Universitetet i Oslo & UiT) |
11:00- 11:45 |
Decoding the Gene-Environment Interplay on Reading Elsje van Bergen (Vrije Universiteit Amsterdam & UiO) |
11:45 - 12:30 | Lunsj |
12:30 – 13:15 |
Childhood reading difficulties: Do they predict skills, educational paths, and well-being in adolescence and adulthood? Minna Torppa (University of Jyväskylä, Finland) |
13:15 - 14:00 |
Early speech sound difficulties and its relationship with language and reading: A meta-analysis and a longitudinal study Line Walquist Sørli (ReadWell stipendiat UiT) |
14:00 - 14:30 |
Avrunding |
Vi ser frem til en dag med presentasjoner og engasjerende diskusjoner!