Vedrørende nettversproblemene tirsdag 29.11.16

Hva har skjedd?

Universitetets kjernenett fikk en alvorlig feil på tirsdag klokken 11:45. Feilen rammet alle IT-tjenester levert av ITA og var av en slik alvorlighetsgrad at ITA ble nødt til koble ned hele kjernenettet for så å ta det opp steg for steg.  Fra klokken 13:50 begynnte tjenestene å komme opp igjen, men siden det var mange tjenester som måtte kobles til på nytt, ble dette et arbeid som pågikk utover kvelden.

IT-avdelingens kontaktpunkt, Orakelet, ble også utilgjengelig som en konsekvens av dette. Både saksbehandligssystemet som tar i mot e-posthenvendelser og telefonisystemet var ute av drift. Orakelet ble tilgjengelig på telefon klokken 15:45.

Hva er status nå?

I skrivende stund  (08:30) er de fleste tjenester på plass,  det fortsatt tjenester som ikke er oppe å kjører, eller som kan ha feil som en konsekvens av hendelsen. 

Hva gjør jeg hvis jeg opplever problemer med IT-tjenestene i dag?

Ta kontakt med Orakelet. 


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Students, Employees
Opprettet: 30.11.16 09:05
Sist oppdatert: 30.11.16 09:39