Astrid Unhjem,
Eli Moksnes Furu
:
Studentsentrert undervisning i lærerutdanning. "Når alle er engasjert og har lest, blir det fort en spennende diskusjon"
Cappelen Damm Akademisk 2020
ARKIV /
DOI
Siw Skrøvset,
Eli Moksnes Furu,
Åse Slettbakk
:
Lærere i nye roller som oversettere: Hvilket handlingsrom har de for utvikling?
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020
ARKIV /
DOI
Eli Moksnes Furu,
Else Stjernstrøm
:
Utvikling av akademisk identitet i et aksjonsorientert praksisfellesskap.
Cappelen Damm Akademisk 2017
ARKIV
Anette Olin,
Gunilla Karlberg-Granlund,
Eli Moksnes Furu
:
Facilitating democratic professional development: Exploring the double role of being an academic action researcher
Educational Action Research 18. July 2016
DOI
Karin Rönnerman,
Petri Salo,
Eli Moksnes Furu,
Torbjørn Lund,
Anette Olin,
Rachel Elise Jakhelln
:
Bringing ideals into dialogue with practices: on the principles and practices of the Nordic Network for Action Research
Educational Action Research 21. August 2015
DOI
Eli Moksnes Furu,
Torbjørn Lund
:
Reformideer på reise- på spor etter oversettelser av ny vurderingspraksis til klasserommet
Cappelen Damm Akademisk 2014
Torbjørn Lund,
Eli Moksnes Furu
:
Action Research and Translation Studies- Understanding the Change of Practice
Eli Moksnes Furu,
Torbjørn Lund
:
Development Teams as Translators of School reform Ideas
Eli Moksnes Furu
:
Lærerstudenten som aksjonslærer i klasserommet
Universitetsforlaget 2013
Tor Vidar Eilertsen,
Eli Moksnes Furu,
Karin Rørnes
:
Learning Beyond the traditional: preservice teachers as partners in school development
Brill|Sense 2011
Ian Hardy,
Karin Rönnerman,
Eli Moksnes Furu,
Petri Salo,
Liselott Forsman
:
Professional development policy and politics across international contexts: from mutuality to measurability?
Pedagogy, Culture & Society 2010
Eli Moksnes Furu
:
Fra lærer til lærerutdanner
2018
Eli Moksnes Furu,
Astrid Unhjem
:
Dialogbaserte arbeidsmåter i lærerutdanningen
2018
Eli Moksnes Furu,
Åse Slettbakk
:
Teachers’ new roles as translators in reform programs
2017
Eli Moksnes Furu,
Siw Skrøvset,
Åse Slettbakk
:
Nye lærerroller som oversettere
2016
karin rönnerman,
Anette Olin,
Eli Moksnes Furu,
anki wennergren
:
Fångad av praktiken: skolutveckling genom partnerskap
2016
Eli Moksnes Furu,
Ludvig kristoffersen
:
Lærerstudenten som lærer og forsker i klasserommet
Eli Moksnes Furu,
Anette Olin,
Gunilla Karlberg-Granlund
:
Facilitation in Action Research as Democratic Partnership. Cases from three Nordic countries
2015
Eli Moksnes Furu
:
På reisefot. Oversettere av nye reformideer i skolen
2015
Eli Moksnes Furu,
Torbjørn Lund
:
Reforming Schools. How national reform ideas travel to new class room practices
2015
Eli Moksnes Furu,
Torbjørn Lund
:
Action research and translation studies- understanding change of practice through the lens of translation studies
2014
Eli Moksnes Furu,
Anette Olin
:
Partnership and recognition- A theoretical framework
2014
Eli Moksnes Furu,
Karin Rørnes
:
Studenten som medforsker
2014
Eli Moksnes Furu,
Hans Georg Köller
:
FoU-arbeid i profesjonsfaget. Utfordringer og muligheter
2013
Eli Moksnes Furu
:
Ideer på reise fra dialogkonferanse til skole
2013
Eli Moksnes Furu,
Ben Smit,
Choy Sarojni,
Christine Edwards-Groves,
Anette Olin
:
Partnership and Recognition: Nurturing Relationships across Different Educational Contexts
2013
Torbjørn Lund,
Eli Moksnes Furu
:
School development through the lens of travelling practices
2012
Eli Moksnes Furu,
Torbjørn Lund
:
ACTION RESEARCH AND TRANSLATION STUDIES-. Understanding change of practice through the lens of dialogue conference and translation studies
2012
Eli Moksnes Furu
:
Lærerstudenten som medforsker
2012
Eli Moksnes Furu
:
Partnership and recognition
2012
Eli Moksnes Furu,
Torbjørn Lund
:
SITE BASED DEVELOPMENT:A NORWEGIAN EXAMPLE
2012
Eli Moksnes Furu
:
Forskningsbasert lærerutdanning- Studentenes rolle
2011
Eli Moksnes Furu
:
Ideer og praksis på reise. Utviklingsgruppas rolle
2011
Tor Vidar Eilertsen,
Eli Moksnes Furu,
Karin Rørnes
:
Læring, utvikling og forskning i praksis: Lærerstudenter som medforskere
2011
Eli Moksnes Furu,
Else Stjernstrøm,
Torbjørn Lund
:
Leading and learning
2010
Tor Vidar Eilertsen,
Eli Moksnes Furu,
Karin Rørnes
:
Ny lærerutdanning: praksis som lærings- og forskningsarena
Nordlys 03. May 2010
Tor Vidar Eilertsen,
Eli Moksnes Furu,
Karin Rørnes
:
PIL: Teacher Students as partners in school development
2010
HÅKON IVERSEN,
Eli Moksnes Furu
:
LÆRINGSSTILER I SKOLEN. Reportasje fra en skole
26. April 2010
Karin Rørnes,
Eli Moksnes Furu
:
Lærerstudenter som medforskere
2010
Eli Moksnes Furu
:
Å utvikle skolens praksis gjennom aksjonslæring
2010
Eli Moksnes Furu
:
Lærerstudenten som aktør i skoleutvikling
2010
Eli Moksnes Furu,
Asta Balto,
Gunilla Johansson
:
AKSJONSFORSKNING I SKOLEN – ET NORDISK SAMARBEID
Ságat - Samisk avis 2009
Eli Moksnes Furu,
Asta Balto,
Johansson Gunilla
:
AKSJONSFORSKNING I SKOLEN – ET NORDISK SAMARBEID
Altaposten 2009
Eli Moksnes Furu,
Karin Rönnerman,
Petri Salo
:
Nurturing Praxis: School-University Partnership in a Nordic Light
2009
Eli Moksnes Furu
:
Studier i aksjonslæring: Bidrag til en utvidet lærerrolle?
2009
Asta Mitkija Balto,
Eli Moksnes Furu,
Gunilla Johansson
:
Aksjonsforskning i skolen - et nordisk samarbeid
? 27. May 2009
Eli Moksnes Furu,
liv carstens Knudsen
:
Helhet og sammenheng mellom fagdidaktikk og pedagogogikk på PPU-studiet i Tromsø
2009
Eli Moksnes Furu
:
Aksjonslæring - en strategi for læring på arbeidsplassen?
2009